fredag 26 augusti 2011

Våra bubblor

Där går du omkring i din bubbla.
Här sitter jag i min.
Jag har försökt dela bubbla med andra i långa tider, ta mig tid att lämna min ett tag, lita på att väggarna håller ihop av sig själva medan jag gästar någon annans bubbla som behöver väggförstärkning.
När mina väggar började bukta fick jag lov att stanna i min egen bubbla och *vips*....
Mina egna armar räckte knappt till att hålla väggarna uppe, men nu sitter de där.
Men på nåt sätt har jag lärt mig.
En lärdom som jag inte vet om jag egentligen ville ha.

Nu stannar jag i min bubbla.
Men inte hela tiden.
Det finns fortfarande de som när de ser att det behövs kommer och erbjuder en hjälpande arm till mina väggar.
"Så som du vill att andra ska behandla dig..."

Fast EGENTLIGEN tycker jag att man ska lägga ribban snäppet högre.
Just nu förmår jag inte det bara.
Just nu blurrar jag runt i min bubbla på ytnivå och kollar vilka vägar som finns och vilka som behöver skapas.

Blurr blurr liksom.
Ha er.