fredag 19 augusti 2011

"mittemellan"

Så här mittemellan en massa saker så vet jag klart vad jag inte vill ha i alla fall :)
Vad jag VILL ha är lite oklarare, helt enkelt för att det är ganska mycket, och endel som inte är kompatibelt med varann och jag inte prioriterat än liksom :)

Vad jag INTE vill ha - människor omkring mig som jag ska hålla på att lyfta och tolka och tyda och försöka genomskåda i deras manipulativa spel. Det går fetbort. Been there done that ellernåt.
Om jag inte kan undvika det så måste jag konfrontera och reda upp och det är INTE sådant jag vill lägga krut på just nu i livet.Nu vill jag vara. Bland människor som tycker om och bryr sig om mig, inte bara med ord (ibland falska som vatten) utan också genuint pålitligt. Jag vill veta var jag har de som ska föreställa vara omkring mig. Jag vill inte längre ha som min roll att visa försöka hjälpa till insikt och mognad och att lotsa eller lära genom processer mer och mer befriade från manipulativa drag.

Jag vet ju var jag har dem, de där människorna som jag kan lita på och samarbeta med, funka bra ihop med på lika villkor och samma nivå liksom.
Ochjag har några gånger fått mina smällar av de andra. Av endel som jag "gett fler chanser" har jag tillochmed fått fler smällar *S* Korkade korkade jag ;)
Not.
Korkade korkade du.
Som inte inser att ditt agerande endast skadar dig själv i det långa loppet. Det är du som ska leva med all förljugenhet du spritt omkring dig. Om du nu ens kommer ihåg eller vet vad som är sanning och lögn nu längre.

Man kan vara mytoman på många olika sätt. Men en lögn är ändå alltid en lögn.

Och sånt tänkte jag ju hålla mig borta från liksom :)
Jag vill ha ren luft omkring mig.
Godhet.
Omtanke.
Vänner.