tisdag 30 augusti 2011

En gemensam stund

Olika är vi människor.
Jag delar gärna en stund.
Går bredvid. Lyssnar om det hjälper dig att höra dig själv formulera.
Har jag en tanke eller erfarenhet så delar jag den om du vill ha den.
Annars stegar jag bara en stund bredvid dig innan vi går åt olika håll igen.

Jag bär inte mer med mig för att jag lyssnat på dig. Eller jo kanske, jag bär ytterligare en erfarenhet av att ha delat. Av att ha blivit inbjuden, av ett möte.
Endel människor vill inte ha sällskap på vägen, de vill bära allt själva, Tysta och osynliga. - De ska givetvis göra på sitt sätt!
Endel människor vill inte göra sällskap på vägen, de tycker att det blir för tungt. -De ska givetvis göra på sitt sätt!
Personligen går jag gärna med om jag bara inte bär för mycket själv för tillfället.
Personligen har jag gärna en sådan vän som jag är bekväm att dela med som går bredvid mig. Inte alltid dock. Eller alla. Och jag kanske inte vill dela allt.


Ta inte illa upp. Mina inlägg är inte oadresserade pikar, det blir så oerhört svårt att skriva om sådant som intresserar mig om jag måste fundera på vem som kan tänkas ta illa upp varje gång jag skriver.

Vi är som sagt olika vi människor och det FÅR vi vara. Du FÅR vara som du är och tro´t eller ej - jag FÅR vara som jag är jag också :)