måndag 15 augusti 2011

Jag vill

Att mamma ska bli frisk
Att kidsen ska trivas i skolan och att de inte ska vara alltför trötta på pluggande
Få en möjlighet att resa iväg med barnen som vi planerade redan i våras
Att vi ska kunna börja lägga vår energi på mer positiva roliga saker nu.

Och någonstans någongång om det vore möjligt skulle jag vilja ha en möjlighet att ha lite egen tid. Att kunna åka iväg ensam om så bara ett dygn och veta att kidsen har det bra, att någon tar ansvar. De som lever i parförhållanden eller har egen tid varannan helg / vecka raljerar gärna över begreppet "egen tid", varsågoda. Fast jag tycker ni borde skämmas lite, i alla fall ni som vet hur jag sitter fast med allt ansvar själv. Ni har någon att dela det med.

Men ok - även om det skulle vara så att det är egoistiskt av mig att önska den egna tid som tydligen inte ens de som lever med barnens pappa / mamma får, eller de som har vecka vecka eller varannanhelgs "pauser", även om det skulle vara förmätet av mig så önskar jag mig egen tid ibland. Utan att känna att jag trasslar till det för någon. Utan att känna att jag "kör iväg" kidsen från deras hem.

Ungefär det önskar jag i dag. Frisk mamma. Möjlighet att göra lite skoj med kidsen. Möjlighet till lite egen tid nu och då.

Och så den där ärligheten förstås.
Alltid.