söndag 14 augusti 2011

stoppa hjärnutvecklingen?

Tänkte på en sak. (Jag vet - jag borde inte tänka så mycket när jag inte behärskar det så bra ;) OBS det är ENBART jag som får säga en sådan sak)
Har ni tänkt på att ju fler hjärnvindlingar man har destu mer arbete blir det att hålla dem alerta och destu större blir förlusterna när de börjar tackla av dedära hjärnvindlingarna.
Kanske vore det ultimata att bara ha EN hjärnvindling (den kan ju vara låååååååååååååååååång) som man kan satsa allt krut på att hålla öppen och ett snabbt flöde i.
Alltså borde man kanske tänka mindre och mer på bara samma saker typ.

Vad skulle man tänka på då? Om man måste välja?

Det är jobbigt dethär, det finns ju så många tankar som vill bli tänkta. Och det känns lite diskriminerande liksom att sortera bort endel som obehövliga.
Detdär med allas lika värde borde sannerligen gälla tankar också.

Tror jag skippar den tanken.
Tar en ny ur högen att klura vidare på medan kycklingen lagar sig i ugnen och jag ska börja med steken.
Med arbetsverklighet på kommande gäller det att lära sig förbereda igen, så kidsen har mat när jag jobbar kväll. Jag skulle önska att jag hade någon att dela bla det ansvaret med, så det inte jämt är upp till mamma och pappa eller min trippelplanering och kidsens egna ansvar, menmen... Det beror väl på ett eller två egna "val" jag gjort i livet kan jag tro :)
Ingetdera valet ångrar jag för en sekund.
Alla konsekvenser av valen man gör kan man inte förutspå, endel hade man inte i sin vildaste fantasi kunnat föreställa sig, men ändå. Hade jag vetat vilka konsekvenserna skulle bli hade jag ändå gjort samma val. Annars hade det inte funnits space för MIG att leva.
Så jag lagar glatt (nåja allt är relativt) middagsmat för flera dagar och planerar och anlitar mamma och pappa och har mig :)

Nu ska jag sluta svamla. Undrar hur många hjärnvindlingar som var inblandade i detdär liksom *pekaruppåt*

Ha er :)