lördag 23 juli 2011

så lugnt

Så lugnt det blev.
Den här veckan som jag var orolig att vi skulle vara 11 pers i huset som skulle samsas om kök, badrum, toa och sängplatser... Jag såg för mig ett ideligt plockande fram och tillbaks i köket. Nivet - fylla diskmaskinen - tömma diskmaskinen, handla, fylla kylen, laga maten äta den och handla igen... *puh*
Med förra sommarens middagsstress i minnet, och då var vi bara sex pers i huset, när alla skulle tajma duschandet och man skulle få maten på bordet i tid och ändå vara hyfsat fräsch fortfarande när vi skulle iväg *pustar* så känns det underligt lugnt i år.
Vi blev bara vi tre i huset i alla fall :)
Lugn och ro. Alla sover så länge de vill. Vi hjälps åt med tvätt och mat och sånt. Ingen stress. I dag har vi sett på nyhetssändningarna från det otäcka i Norge och pratat och funderat tillsammans.
I kväll Rockoff med Toja och barnen.
Om jag känner för det går jag ut sedan, känner jag inte för det så skippar jag det :)