onsdag 27 juli 2011

Justja.

"Det är mycket enklare att laga mat i stan".
Javisst är det det. Självklart. Därför planerar en annan, och gör färdigt i förväg. Och när jag har stekt köttfärsbiffar i minut och parti för en hel armé och sätter mig i bilen på väg ut till stugan med dem med mig får jag veta att poolmontören inte tål lök.
Inte någon sorts lök.
Allergi.

Jamenjaha.

Åker ut, fryser in biffjävlarna för kommande andra behov och ställer mig att laga annan mat. Lökfri sådan.

Ibland hjälper det inte hur man försöker tänka och planera och organisera. Det vill sig bara inte ändå.

Nu står poolen på plats i alla fall. Efter diverse samtal fick jag till stånd vattenleverans (inte det lättaste på den här ön ska ni veta) och 2 stora tankar med vatten har tömts i poolen. Resten får fyllas upp med slangar, det tar ett tag att tanka 40 kubik liksom.

Om jag var trött innan så gissa vad jag är nu.

Vill ta ett bad men orkar inte fylla badet och klä av mig.
Vill ligga i paviljongen på taket och sippa på ett glas vitt å sprite men orkar inte ta ut kuddar eller blanda till glaset eller gå uppför trappan.

Bär mig.