tisdag 12 juli 2011

Påminnelser

Som små påminnelser om världen utanför trillade vänskapsknackningarna in i går. Först telefonsamtalet från en vän som jag inte pratat med på länge, och sedan en kväll med Toja & Nea.
Toja, Nea & Batuldan testade köra segway, jag fotograferade. Sedan promenerade vi hem och kollade filmer. Tanken var nattsim efter filmerna men den andra filmen skrämde oss rätt rejält allihopa, så ingen var sugen på att knata ner till stranden i mörkret... :)
I dag har jag tvättat lagat mat handlat (som vanligt) och funderat. Funderat är ju också "som vanligt", men jag har kanske inte funderat på det vanliga sättet. Jag har funderat på vad jag lägger tid engagemang och energi på i mitt liv, och vilka av de sakerna som är vettiga att lägga detsamma på.

Ingen av oss "räcker till" för allt. Då är det ju synnerligen dumt att lägga tid och energi på sådant som inte ger så mycket, samtidigt som jag känner att jag inte i tillräcklig grad hinner / orkar med sådant som verkligen ger / gör GOTT. Som får mig att må bra och känna mig bra till mods.

Påminner mig själv (igen) om att inte sätta andras känslor och behov framom mina egna.
Vi har alla rätten att värna om oss själva. Det är självklart för mig.
Behöver bara påminna mig om att
DET GÄLLER MIG SJÄLV OCKSÅ.