söndag 24 juli 2011

Lite trött förstår ni....

Jag ska sluta se människor.
Ja iofs missar jag ofta människor för att jag inte SER dem med ögat liksom, men jag menar det där andra seendet, jag ska sluta SE dem, förstå dem och höra dem när jag MÖTER dem.
Kanske jag ska sluta MÖTA dem också, har inte riktigt bestämt mig än.
Hursom, jag ska stoppa tankarna och förståelsen i ett tidigt skede, direkt bara tänka (man måste inte SÄGA allt högt har jag lärt mig fast jag övar ännu) "JAHAAAAAAAA".
Om du säger "XXXXXXXXXXXXXX" så ska jag inte tänka eller förstå att du nog tänker så pga.... eller menar inte riktigt så utan så för att .... och jag ska inte alls tänka "jamen det där stämmer ju inte för häromdagen berättade du själv att..... så detdär måste vara nåtslags tillrättaläggande för att......"

Om du säger att min gröna tröja är röd ska jag bara tänka "Jahaaaa".

Om du berättar att du minsann kommit så långt med dig själv och är så lycklig i ditt förhållande nu samtidigt som sms:en från älskaren / älskarinnan piper in konstant i telefonen och jag ser dina färska ärr på handlederna när du tar upp den för att svara och din blick är simmig av för många glas vin och du sluddrar och inte minns dina egna lögner....
-Så kan jag ju inte säga "Jahaaa" förstås.

Eftersom jag är lite trött på människotrasigheter för tillfället så undanber jag mig all leverans av sådant till mig för tillfället.
Även om jag känner mig lite ego när jag gör det så vet jag att jag inte är det. Det är min självklara rätt att värna om mig själv och mitt när mina resurser inte räcker.

DU behöver inte hålla dig på avstånd om du är ärlig och dig själv. Men kom inte med dina lögner och fasader. DEM vill jag inte veta av just nu. Oavsett vilka syften de tjänar.
I min trötthet är de mer än jag orkar med.

Nu är min tid för vila och njutning. Återhämtning.