söndag 23 oktober 2011

Vart man sig i världen vänder...

..så står det någon där som inte står för vem de är.
Typ.
Vi var ut en mikrosväng i går. Hann knappt in på Park så var vi "där" igen.
Upptagna män som luftar sig utan sina kvinnor.
Som gärna "smakar" lite på andra kvinnor.
Herregud. Så trött jag blir.

Ungefär lika trött som när jag blir anklagad för saker som inte äger någon grund öht.
Tänk dig om någon sade / skrev till dig att typ; "du tjafsade med mig hela juli månad varenda dag, 24/7 var du på mig som en terrier..."
Du blir förvånad och undrar VAD du skulle ha varit på människan för, kommer inte på nåt, tänker lite till och kommer på att du var ju faktiskt inte ens i landet i juli månad. Typ.

Lika trött blir jag när man inte kan lita på folk i servicebranschen. Om jag ger en femtiolapp eller hundring till bartendern eller taxichaffisen eller någon annan i utelivssammanhang, när ja gkanske druckit lite vin, kanske man är fler i sällskapet, det kanske är lite uppsluppet, rörig stämning, trångt vid bardisken eller nojsigt i taxin, då vill jag lita på att serviceproducenten har full koll på vad jag ska få tillbaks och att jag får det. Liksom.

Ganska trött blir jag också på sunkstanken av rökarna när man går ut. Herregud, så där har jag gått omkring och luktat. :/

Och vid tanken på att byta däck blir jag ytterligare liten skvätt trött. Men det är en övergående trötthet :)

Ska pigga i mig lite i dag tror jag. Skaka trötthetarna av mig. Sådeså.