onsdag 12 oktober 2011

Kusligt Huslig eller Husligt Kuslig

...det är frågan.
Förmodligen iklär jag mig Kusligthusliga rollen och sätter igång att baka rimbobullar för allt vad tygen håller (vilket urbota larvigt sätt att uttrycka sig *S*) så jag är helt ledig och fri för svampskogen i morgon. Om vädret tillåter (ännu dummare, som om vädret skulle kunna säga "nänä vänta lite nu här ska inte plockas någon svamp inte" liksom)förstås.
Städning åsånt har jag ju ändå kvar att roa mig med i morgon, lika bra att fördela sina nöjen jämnt :)

Nu ska jag hoppa i mina formlösa mjukisbyxor, don efter person liksom, ( notera hur larvigt hemfallen jag är åt såndärna knepiga uttryck åsånt i dag) och sedan slå igång mix megapol och höra samma låtar gång på gång och fråga kidsen gång på gång om samma låtar "VEM är det här?" eller "VAD heter den här låten nu igen?"

Så ska jag blanda jäst å mjölk åsånt, preciiiiiiiiiiiiis som det står i receptet. Ska jag göra. Som i receptet. Exakt. Och OM jag ändrar nåt så ändrar jag bara en liten ordningsföljd eller så, som inte har betydelse. Tex om det står "Blanda mjöl och socker" så blandar jag kanske socker och mjöl i stället :)) Finurligt va´? ;)
Man måste ta till sina överlevnadsstrategier när det kniper.
(HERREGUD SÅ TRÖTT JAG BLIR PÅ MITTLARVIGA BARNSLIGA  TRAMISGA JAG KAN NÅGON RÄDDA MIG???)

Jaja. Fyllningen till bullarna behöver man inte följa receptet exakt. Jag ska ha i mera vanilj och utöver receptet även kanel OCH kardemumma :)) Kanske jag rentav river över lite vitchoklad också när jag ändå är på farten och fuskar. Lite wildandcrazy måste man vara liksom. (DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ)

Rafflande spännande kväll ska jag ha. Det hör ni väl?

(KRAJST JAG BEHÖÖÖÖVER EN HJÄLTE KAN NÅGON SKICKA EN?? Värna - skit i adaptern, skicka en hjälte i stället, jag betalar mellanskillnaden i porto!)

Räddning från mig själv
Räddning från bakandet
Räddning från myskvällshaveri med mjukisar migsjälv och köksattiraljer + inredning fulla av mjöl och deg. Help me. Och mina kids. :/