lördag 10 september 2011

Vänskap, filmer, mat åsånt viktigt.

Ibland är det viktigt att fundera på vänskap.

Om jag vill vara en vän så behöver jag fundera över vad vänner gör / är och vad de inte gör / är.

Om jag vill vara en förstås. Vänskap kanske inte är så viktigt när allt kommer till kritan.

Iaf ser vänskapsbehovet helt olika ut beroende på familjesituation - en singel har oftast större behov av vänner och en singel utan barn ännu större...
Många som går från singel till förhållande tappar ögonaböj behovet av sina gamla singelvänner och skaffar sig genast ett knippe nya som lever i parförhållanden i stället. Man skulle kunna tro att vi singlar blir farliga på nåt sätt ellernåt *S*

Är man singel och inte har barn men är i den åldern att "alla andra" singelvänner har barn så blir det nog en mycket ensam situation har jag förstått. Förståeligt. Man lever  inte riktigt på samma villkor.

När jag var gift hade vi ofta mina singelväninnor på besök, fika / middag / umgicks med dem. Jag tror faktiskt vi umgicks mer med mina singelvänner än med par. När jag skilde mig levde de vännerna i parförhållanden och behöver jag säga att vi nuförtiden har kontakt någon gång i året bara? Nästan alla mina gamla vänner. Det är fascinerande, och ofta lite sorgligt att se vad som händer med vänskapsförhållanden när man skiljer sig. Eller går in i förhållanden också iofs.
Borde inte vänskap överleva både förhållanden och skilsmässor liksom?

Jaja. I går såg vi klart "Hur många lingon finns det i världen" och sedan tittade vi på "Trust". Bägge filmerna var bra. Lingonfilmen var verkligen en måbrafilm :) Alla som jobbar med människor borde se den. Alla föräldrar borde se Trust tillsammans med sina tonårskids.

I dag blir det kyckling igen. Kyckling kyckling kyckling. Jag är ganska trött på matlagning just nu. Det KAN iofs bero på att jag jobbat hysteriskt mycket denna vecka och att tiden för matlagning hemma inte varit speciellt väl tilltagen och att jag har lagat en hel del mat på jobbet. Matlagning ÄR kul men då ska man ha tid och bra råvaror och få experimentera själv...
Det är INTE kul när man ska hasta förbi affären på 10 min och komma ut med mat som går att fixa på en halvtimme medan man skjutsar kids och som alla äter och som helst är näringsrik och kolhydratfattig också. Och hyfsat billig liksom.

Tror det får bli en thaivariant av kycklinggryta. Pirkkas broilerlår kostade 1,45 för 3 st så det blir en billig middag dessutom :) Med ingefära, curry, kokosmjölk och lime och med blomkålsmos och haricot verts till borde den passa allihopa också.

Om bara min mage kunde skärpa sig så kunde jag tänka mig att söka mig utåt i kväll som vi hade planerat. Det skulle inte göra nåt om jag kom utanför hemmets (eller arbetets) väggar om jag säger så. Och det gjorde jag ju.

Ha er.