onsdag 28 september 2011

Kaffe, presenter, oxfilé och fiskare åsånt :)

Kaffe är livet. Kaffe startar dagen. Kaffe håller dagen vid liv. I dag köpte jag hem en kaffemaskin. Dolce Gusto Nescafé. Med massa olika smaker på kaffet. Sparis hade ett supererbjudande jag inte kunde motstå - köp 15 förpackningar kaffeampuller (eller vaddetnuheter) och få maskinen på köpet. Hela kalaset gick på 73,50 och köper man endast kaffemaskinen kostar den vanligtvis 159 euro. Eftersom jag är en storkonsument av snabbkaffe räknade jag snabbt ut att detta var ett lönsamt köp för mig :) Och sonen älskar ju alla såndärna prylar. Hans kaffe- & tehörna fick sig ett nytillskott liksom.                                  
I övrigt har jag shoppat en present. Jag hade för en gångs skull fått något att fastna i mitt minne, jag mindes att en person alldeles nyligen berättade om en önskan. Och jag hittade rätt. Hoppas hoppas personen i fråga inte shoppat själv nu bara. Så får man inte göra. Ju.                                                   

På fredag blir det middag. Fyra pers *S*  Oxfilén jag tänkte köpa i dag fanns bara i typ 2,2 kg´s klumpar så jag valde att plocka fram en 1,65 kg´sdito ur min frys i stället. Hur sjutton vi nu ska klara av att äta ca 400 gram oxfilé per person.   Jaja. 400 gram oxfilé, en flaska rött och huvudstupa i soffan kanske :) Om jag inte ska gå ut och kolla om det är fiskarnas helg. Jag tror banne mig det är just den här helgen de brukar vara på ön. "Min" fiskare liksom :) Fast jag tror inte magin finns kvar längre.

Jag har växt ifrån den :)