söndag 4 september 2011

Reklamation

Utvecklingen går framåt. Jodå det är sant.
För nåt år sedan reklamerade jag hela mig när jag inte funkade som jag önskade.
I dag filar jag på en reklamation till avdelningen ansvarig för mjukdelar.
I dag gäller klagomålet inte just mig specifikt, utan det är mer ett kvalitetsförbättringstips (NU slutade Gud lyssna igen) liksom.
Jag ska skriva till ansvarig för mjukdelar och påtala att det är ett synnerligen onödigt faktum att det under foten finns en sena som man kan sträcka eller nåt.
Själva sträckningsalternativet kunde elimineras. Jag är ingen expert så jaja, vi kanske med nödvändigthet måste ha en sena där, förmodligen fyller den någon väsentlig funktion, men att den senan absolut behöver vara en sådan som kan sträckas, DET kan rimligtvis inte fylla någon vettig funktion i alla fall.
Eller så är det jag som är för liten i mitt tänk för att kunna förstå.

Men jag begriper att det gör ont. Jag begriper att det är onödigt. Och jag begriper att trots att det KÄNNS som om jag vill knövla ihop foten åt fel håll så GÅR det inte.

Så kära avdelning med ansvar över mjukdelar - kan ni vänligen antingen ta bort vissa senors sträckningsrisk alternativt trixa om lite så att det GÅR att knövla ihop foten åt fel håll när man sträckt den larviga senan?

Mvh Santha