lördag 24 september 2011

Höstintåg

 Jahamenåjdå där var jag ja.... Man måste faktiskt inte borsta sig för jyckepromenad tidiga lördagsmorgnar. Man puffar till frillan lite där den spretar som mest bara så... :)

Vem har sagt att man måste vara schnigg för att morgonpinka jycke liksom?? :) Huvudsaken att man är glad :)
Wisse blir iaf glad när han får sniffa och pinka om vartannat på morgonpromenaden. Och jag har varken fått frukost eller kaffe än så jag ser ungefär så suddigt som det är på bilden. Yrseltrött och illamående.
 Morgonstund har guld i mun eller vad heter det. :)
Jamenvisst kan man sakna sommaren redan. Redde upp i mina mobilbilder och fick stark sommarlängtan...... AllravackrasteBatuldan med Wisse på båtutflykt. Sol, hav.... Kan man önska sig mer?

Och sensommar, eller tidig höst kanske, hos M,vid deras båthus. Här har M & L (Favvobrudarna och mina exkollegor) dukat till middag, jag jobbade dag och hämtade kidsen så åkte vi ut till Eckerö och njöt med L & M halva natten. Så underbart fint och vackert, gott, trevligt och lika skönt som vanligt i deras sällskap :) Grillade vid stranden och njöt av solen värmen och sällskapet.

Och nu måste jag skärpa mig och lägga en hand eller två vid kokosplättarna jag lovade Batuldan. Snart ska vi fira här i kväll, med middag och umgänge. Innan dess har jag mycket kvar att fixa med.

Ha er.