söndag 13 november 2011

svårplanerat

kan det vara ibland.
"Eh, jo, du - vi skulle kunna göra detdär nu, som vi funderat på sedan i slutet av sommaren. Nu till helgen kan vi ("Preliminärt") boka in det! Brava´? :D"

Hm.

"Jaha, men när vet du om det funkar, eller om detdär "preliminära" håller då?"

"Eh, ja, det vet jag inte."

Man måste nog boka senast i morgon isf. Och man får knappast pengarna tillbaks om det inte funkar.

Som sagt - det ÄR onekligen lättare om man är sambosar och den ena kan stanna hemma med kidsen :)

Well. OM jag skulle planera på vinterdäcken till att börja med. Hade tänkt byta i dag men slocknade i går i soffan och var däckad krasslig och tung i bollen och frusen och krass i morse när jag vaknade så jag tror inte att det är en hit att byta däck innan arbetspasset.

Just nu är det skit.
Har nyss laddat iväg massa pengar på mediciner och behandlingar. Sånt som man inte får tillbaks på försäkringen.
Kylaren läcker på bilen. Jag borde verkligen få någon som kollar på det.
En gammal lagning i tanden måste bytas ut. En dyr historia. (Förbannade amalgam, vi som råkade ut för det borde få skadestånd för alla tänder det förstört)
Skatter att betala till.
Julen coming up.
Ett lite dyrare elarbete som måste fixas.
Torktumlaren är trasig (har varit ett år) och jag är dödstrött på att ha kläder hänga på tork i halva huset vintertid
Jag behöver en ny vinterjacka (köpte min för 6 år sedan när jag gått ner 20 kg, väger liksom 40 kg mindre än då nu)
Jag är förtvivlat trött och slut och behöver VILA och SEMESTER och VÄRME och SOL och JÄRN och D-vitamin. Kul behöver jag. Vila från ansvar. Egen tid att göra något för mig själv. Mer än arbeta. Mer än gå ut på krog några timmar medan kidsen ligger i soffan och kollar film ("Ha så skoj - hej, hade ni skoj?")


Känns övertungt ibland faktiskt.
Därför måste man ta ett steg i taget;
 1- behöver se till att få däcken bytta.

Tisdag har jag en ledig dag. Eftersom lönen kommer in på tisdag har jag lovat sonen försöka få klipptid. Före det borde jag orka byta däck.

2- måste bli boka verkstad. Annars är jag snart utan bil och vad gör jag då liksom?? Får också bli tisdagens projekt.

Det var två steg. I taget. Är nödigt ibland annars kommer man ingenstans, bara står i leran och trampar.

Nu - en varm (snabb) dusch och sedan jåppe. Jippi.
I dag är jag INTE i skick alls.