tisdag 8 november 2011

med säkerhet

"Jag vet med säkerhet"
Jisses.
Amalia.

Själv är det inte mycket jag "med säkerhet" kan påstå mig veta.
Jo, att jag inte hoppat i duschen än i dag.
Att jag är vaken.

Men vad DU menar, vem DU syftar på (OM du öht syftar på någon) och VEM du i själva verket skriver om (om du skriver om någon specifik) - DET vågar jag verkligen inte påstå "med säkerhet".

Vill än en gång be människor som känner sig övertygade om att jag skriver om dem eller deras nära att inte läsa min blogg.

I helgen besökte vi Veran. Veran var tvungen att pysa iväg på ett "akut hjäpuppdrag" till en liten familj som behövde stöd. Det väckte mina tankar. På många frågor och ämnen vi diskuterat (både jag och Veran och jag och andra vänner under olika skeden i livet) om föräldraskap, tonårsproblem, kids som halkar i diket, föräldrar som inte har förmågan att vara föräldrar osv. Jag skrev om det i en blogg när jag kom hem och *vips*

"Eftersom jag med säkerhet vet att det är min son du skriver om".

Eh? Nej. Jag skriver inte om någons son öht. Inte din inte min inte någon annans heller.

DET vet jag med säkerhet.

Som sagt - OM du känner dig så övertygad om att min blogg handlar om dig att du (antagligen ofrivilligt) lämnar ut info om din eller din sons situation och hotar mig med anmälningar (för vad?) så borde du inse själv att du inte bör läsa min blogg.
Den handlar inte om dig.
DET vet jag också med säkerhet.