torsdag 3 februari 2011

Cravings...

Slocknade i soffan en stund.
Vaknade och hade drömt om skaldjur... Kräftor, räkor, hummer...
Jisses så brutalsugen jag blev. Sådär som man nästan bara kan bli när man är gravid.
Jag får ofta såndärna krejvings nuförtiden, antar att det beror på att jag inte orkar lägga så jättemycket energi på matlagning / -planering just nu. Det blir lite för snabba lösningar, lite slarv lite för lite mat, och vips kommer "suget" som ett brev på posten.
Just nu har jag en såndär ingeninspirationsperiod. Jag får inte ofta sådana och de sitter inte i länge, men det ÄR jobbigt när jag får dem, eftersom jag får direktrespons av min kropp när jag äter sämre / slarvar.

I dag blev det iaf en ganska lyckad middag, trots att jag inte orkade lägga så mycket krut på den... Ibland, när jag lyckas övertala kidsen en gång i halvåret eller så, så brukar vi hämta hem pizza / kebab när jag inte ORKAR laga mat. Sedan mår vi lite dåligt över det allihopa, att vi ätit skräpmat. Och jag över att det är onödigt dyrt och noll vettigt näringsinnehåll...

I dag blev det inte pizza, inte kebab, det blev snabbt och lätt men mycket nyttigare och faktiskt billigare än pizza/kebab....

I dag rostade jag en fullkornsbrödskiva, slängde på en snabbstekt entrecoteskiva, vitlökssmör ovanpå (se ALLTID till att ha vitlökssmör i frysen, perfekt att lyxa till snabba lösningar med, som varma mackor eller kokta majskolvar) och en "sallad" på tomat avocado ruccola svartpeppar flingsalt och citronolivolja.

Men nu är jag hungrig igen... *suckar*

Dags för halvåtta hos mig, kanske jag får lite inspiration... :)